tisdag 25 oktober 2011

Älska mig mest när jag förtjänar det minst...

Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst!!!
Det är inte alltid lätt men tänk om vi kunde förmå oss till att verkligen agera efter denna underbara regel. Då skulle inga onda cirklar av tråkiga attityder starta för vi ju alla - det är när vi inte mår bra som vi inte orkar att vara trevliga och det är när vi själva är stressade och bröstet tynger som vi irriterar oss mest på andra människor. Visst hade det känts skönt om någon då gav oss en björnkram och sa att jag tycker du är toppen fast du har en skit period just nu eller varför inte. Var arg, ledsen och lite otrevlig för det är du värd - jag älskar dig lika mycket i alla fall. Lite blommor, en chokladask eller bara massor med värme... men agerar vi verkligen så mot varandra. Nej, vi undrar vad vi själva har gjort för fel när någon annan är tvär mot oss. Vi väljer att undvika denna personen och efter tag blir vi riktigt irriterade hur illa en människa verkligen får bete sig.
Var mot andra så som du vill att de skall vara mot dig, då kan det aldrig bli fel. Detta innebär oxå att älska andra mest när de förtjänar det minst för då behöver de det mest. Detta gäller ALLA. Kärlek är det enda som kan få människor att må riktigt bra och vänner som finns där i vått och torrt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar