söndag 30 oktober 2011

I love ME when I am with you

Jag har konfronterats ofta det sista med barnen och vilka de umgås med och vilka de umgås med. Jag tror vi har massar att lära av barn därför att de är så enkla i sina val av umgänges krets om vi vuxna inte försäker styra upp för mycket. Min dotter sa en så klok sak häromdagen när jag frågade varför hon inte ville umgås med sin ena kompis längre? Hon svarade: "Jag blir ofta ledsen av det hon säger och med henne får jag inte vara den jag vill vara" Jag har ofta sagt till mina barn. Umgås med dem som får er att skratta, att känna er vackra och känna er som världens bästa kompis. Var med den som får er att känna att solen städigt skiner. Vad glad jag blev när de lyssnade. Ändå hade jag varit där och försökt påverka hennes val av kompisar men när de själva får följa sitt hjärta vet man att det blir rätt.
Vi vuxna kanske oxå borde agera därefter lite oftare både i val av partner men oxå vänner. När jag träffade min man så lockade han fram sidor hos mig som jag inte visste fanns. Varje gång jag var i hans närhet kände jag mig starkare, vackrare och mer uppfylld. Jag tror det är otroligt viktigt att vi umgås med människor som tillåter oss vara som vi är, med brister och tillgångar men ändå får oss att känna att vi är fantastiska. Att vi kan fokusera på det som är bra hos denna personen och bortse från det som inte är bra (för det finns hos alla). Att inte hämma den andra personen från att växa och blomstra tillsammans med dig utan istället uppmuntra till fulländning och veta att om vi skuggar varandra kan ingen växa men om vi står sida vid sida skyddar vi varandra mot storm men kan ändå ta emot sol och regn båda två för att växa. Hitta dem så får dig att älska dig själv när du är med dem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar