onsdag 9 november 2011

Våga säga vad du vill

Jag blev så lycklig i morse när jag vi satt vid frukostbordet. Mina 3 små barn satt och åt med stor aptit sin frukost. Vi hade tänt ett ljus för att skapa en mysig stämning i vårt gamla underbara med något kalla hus. Raggsockorna var och på och våra stora härliga koftor. När min äldsta hade ätit upp frågade jag om hon var nöjd?
-Nej mamma, jag skulle behöva lite kärlek oxå!!!
Jag gick fram till henne och kramade henne, pussade henne och höll om henne en lång stund. Känns det bra nu hjärtat frågade jag?
-En puss på pannan oxå så klarar jag mig!!!
Tänk om vi alla kunde säga vad vi vill ha. Vad mycket enklare det skulle bli för alla runt omkring oss men oxå för oss själva för att slippa gå runt och önska att någon gjorde si eller någon gjorde så. Alla är inte tankeläsare men säger vi vad vi vill ha finns det stor chans att vi får det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar