lördag 3 december 2011

Hjälp mig hjälpa

Idag tog jag mig tid i lugn och ro att läsa tidningen Mama nr 14. Det var ett mycket bra nummer och jag satt som fastklistrad länge. Jag fastnade för en artikel om barnen i Ukraina, bara 2 timmar bort och kände att jag måste göra något. Du kan själv gå in på länken och läsa http://www.sos-barnbyar.se/om-sos-barnbyar/var_verksamhet/svenskfinansierade-projekt/ukraina/Pages/default.aspx
Dessa barn får aldrig en kram, aldrig tröst, ingen mat och växer upp i en känslolöst samhälle. Här hemma i Sverige och Finland gottar vi oss i pepparkakor, kramar, tända ljus och förbereder julens alla bestyr. Genom att skicka ett sms till 72930 skänker du 150 kr till en familj i Ukraina och gör att de kan få de något bättre. Ge det som en julklapp till dig själv. Det är så nära oss men ändra så långt ifrån.
Hjälp mig att hjälpa idag.

1 kommentar: