tisdag 22 maj 2012

Allting har sin mening...

Frustation är en jobbig känsla och leder aldrig till något positivt. Därför känns det ganska skönt att tänka att allting har en mening och om jag inte förstår den idag kanske jag en dag inser vikten i händelsen. Detta är något jag har lärt mig. Att inte blir frustrerad och låta energin rinna av mig för något jag inte kan påverka. Istället försöker jag koppla av, ta dag efter dag och försöka  tro att även detta har en mening.

Stora förändringar har hänt och kommer att hända i vårt liv. Därför har jag inte skrivit på länge för jag har varit rädd att berätta för mycket för tidigt för att min familj skall få en så lugn och smidig övergång som möjligt.

Vi flyttar... Vårat vackra paradis är till salu på Hemnet och det känns helt sjukt. http://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-sorhaga-alingsas-kommun-sodra-ringgatan-24-3714462
Jag har dock vant mig vid tanken och flytten bär vidare mot frihet, mot havet och mot familjetid vilket jag länge oxå har önskat. Att fortsätta, att utvecklas, att pröva nytt känns helt rätt nu för oss.

Vi håller på att forma vårat drömhus igen, ni skall få se bilder så småningom. Allt det som vi ville ha men inte hade, och allt det som vi inte ville ha men som vi hade. Fast allt är strålande kan det faktiskt bli bättre. Det handlar bara om inställningen.

Nya utmaningar väntar och en långresa till Franska Polynesien innan vår nya vardag tar sin början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar