torsdag 27 september 2012

Ett sätt att förföra på...


Det finns många sätt att förföra en annan individ på. "Ge din man god mat, sex och uppmärksamhet så älskar han dig livet hur" var det någon som sa till mig tidigt. Det kändes så simpelt men faktum kvarstår att det ligger faktiskt väldigt mycket i det. Eftersom jag har valt att vara mer hemma har jag oxå valt att tycka matlagning är roligt till skillnad från innan där jag varje dag stod och funderade om det skulle vara spagetti och köttbullar, spagetti och köttfärssås eller spagetti och falukorv. Kunde jag inte bestämma mig blev det spagetti och ketchup. Idag tar mig tid många dagar i veckan (inte alla) och läser lite goa mattidningar till morgonkaffet och åker därefter och handlar. Igår blev det sensationellt bra och jag förförde.....

Lätt att laga för 4 personer och tar inte lång tid.

Kyckling med gräddkokt brysselkål och karamelliserade körsbär!

500 g brysselkål
2 banancharlottenlökar
150 g bacom
3dl vispgrädde
Salt och peppar

30 st färska körsbär
0,5 dl balsamvinäger
1-2 msk rårörsocker.

Serveras med stekt kyckling kryddat med salt och vitpeppar samt aspergespotatis delade itu och bakade i ugnen med rapsolja och flingsalt.

Ansa brysselkål och koka i 3-4 minuter. Låt rinna av.
Skala och finhacka löken. Strimla baconet fint.
Fräsbacon knaprigt och tillsätt lök och sedan brysselkål. Fortsätt fräsa någon minut. Rör ner grädden och koka i 5 minuter. Smaksätt med salt och svartpeppar.

Dela och kärna körsbären.
Koka basamvinäger och rårörsocker till en simmig konsistens. Vänd ner körsbären och koka upp.

Servera stekt kycklingbröst, klyftpotatis med gräddkokt brysselkål samt  karamelliserade körsbär.

Voila! han är dinn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar