onsdag 5 september 2012

Skriv din egen bok....

Så var sommaren här.... och så var den över. Tiden går otroligt snabbt och framför allt utan internetuppkoppling. Nu är jag tillbaka och kommer att uppdatera bloggen med jämna mellanrum.
Vi har flyttat till Smögen och kommit in i en ny vardag som är ljusare, vackrare men med saknad av vänner och familj. Havet tar andan ur mig varje morgon när vi tar oss till skolan och harmonin är fullständig.

Många har sagt till mig att jag är modig som vågade flytta. Jag ser det på ett helt annat sätt. Jag är modig om jag inte hade flyttat. Varför? Varje människa har ett liv att ta ansvar för, som en bok som vi själva väljer vad den skall handla om. Vi sätter titeln på boken, vi väljer innehåller och vi väljer vad den skall innehålla innan vi sätter punkt. Är det en roman, en deckare, en skräckhistoria, en tragisk bok? Genom vår inställning och valet hur vi reagerar på olika omständigheter är det vi som väljer bokens djup och mening.

Kommer andra le när de läser din bok men framför allt kommer du att le och skratta när de läser din bok. Kommer du att känna dig nöjd och stolt med dina val i livet, vad du vågat och vad du gjort när det är dags att sätta punkt. Ingen skriver din bok, det är upp dig till så se till att det blir den bok du vill att det skall bli. Välj med hjärtat inte med hjärnan eller vad du tror andra förväntar dig. Reflektera, ända attityd om det blivit fel och skriv den bästa boken du någonsin har läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar